Podprahová reklama v spravodajstve Markízy? Žiadny problém

Autor: Ivan Tuchyňa | 11.2.2012 o 14:03 | (upravené 11.2.2012 o 15:01) Karma článku: 14,77 | Prečítané:  4717x

     Doteraz som si tak nejako myslel, že údajne najsledovanejšie spravodajstvo v televízii Markíza je asi jediným reklamou nedotknuteľným programom pôvodnej tvorby. Teda to som si myslel aj o takej predpovedi počasia, ktorá - len tak mimochodom už je azda kratšia ako samotná zvučka, ale to tiež iba do momentu, kedy v lete minulého roku rosnička s úsmevom a „reklamnou nezaujatosťou" zo seba dostala vetu na záver: „...a nezabudnite, že na Mágio pláži sa užiť slnko dá-dá-dáá". Celé samozrejme podfarbené vysoko ilustračnými zábermi na ružové slnečníky spomínanej pláže. No pláž- nepláž, Mágio - neMágio, Rada pre vysielanie a retransmisiu zasadla, pokutovala. Nič platné, veď T- com zaplatí. Tak aký problém? Podprahová facka na diváka však ešte len čakala...

     Minulý týždeň musím uznať, že majstrovsky, Markíza zakomponovala v televíznych novinách čosi podobné, ale o to obludnejšie. Využila fakt, že ceny pohonných hmôt rastú pomaly každým dňom a šikovnosťou jej vlastnou odvysielala „spravodajský" príspevok o tom, ako jazdiť autom v meste čo najšetrnejšie. Potiaľto to je fajn, veď je to aktuálna téma, ktorá zaujíma mnohých. No už pri úvodnom predstavovaní testovacej pani pilotky v jednej (do tohto momentu nemenovanej) automobilky a exkluzívny panoramatický pohľad na nový Wolksvagen UP!, prezradil, že šetrnosť pri jazdení je v tomto príspevku druhoradá. Nasledoval balast o agresívnej jazde v premávke, o podraďovaní, preraďovaní rýchlostných stupňov... a to všetko popretkávané zábermi, vystrihnutými ako z autotestu v motoristickom magazíne. A tak sme diváci dychtiaci po aktuálnom dianí doma a vo svete (ja viem, že nie sme diváci dychtiaci po aktuálnom spravodajstve doma a vo svete) videli nový UP! zo všetkých strán zvonku, asi sedem detailov na palubnú dosku, volant, rýchlostnú páku a všetky moderné vychytávky bratislavskej automobilky. A že toto všetko malo pokračovanie aj tento týždeň, v ktorej sa nevtieravo predstavil trnavský Pegueot ma vlastne už ani neprekvapuje. Schválne: kedy príde na rad KIA?

Jednoducho povedané, diváci televíznych novín (teda minimálne tých sto tisíc, ktorí stihli „olajkovať" televízne noviny na facebook-u a ktorými sa Markíza samozrejme pochválila) sú chtiac-nechtiac zasiahnutí podprahovou reklamou, ktorá je v  podstate hodením slučky na divákovu hlavu a ktorá ho bez rešpektu pritiahne a využije moment, trvajúci hoci aj pár sekúnd. Toľko krát pranierovaná údajná vysoká sledovanosť televíznych novín na Markíze iba zneužíva diváka, z ktorého robí produkt a predmet reklamného záujmu v tom najnevhodnejšom momente a programe. Už nestačia reklamy riadne a jasne oddeľované zvučkami (tak ako to prikazuje zákon)  a rôzne product plecementy. Treba úspešne zničiť aj status objektivity a informácií, ktoré spravodajstvo v akejkoľvek podobe a na ktorejkoľvek televízii určite má. Alebo by malo mať.

     Aby som však všetko uviedol na pravú mieru, v zásade mi príspevky podobného typu nevadia... vlastne nie! Klamem. Vadia! Aj keď napríklad v predpovedi počasia s Jurajom Mokrým som vetu: „... na 99% bude fúkať severozápadný vietor..." bral ako sarkastickú vsuvku spôsobom jemu vlastným.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Výskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

KULTÚRA

Star Trek mával smiešne masky a triky. Na nových častiach sa však nešetrilo

Na Netflixe sú prvé epizódy po desiatich rokoch.


Už ste čítali?