reklama

Prst v polievke

Myslel som si, že je to mýtus. Bol. Dodnes. Teda aspoň pre mňa. Lebo som to ešte nezažil. Na obede v reštaurácii sa čašníčke podarilo strčiť prst do polievky. Že to spravila je fakt. Ale spôsob akým sa to NEsnažila zakryť bol famózny. A slovo "famózny" nemyslím ako lichôtku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

 No najskôr takto: Obdivujem čašníkov. ktorí dokážu obsluhovať spôsobom, že v jednej ruke nesú aj sedem tanierov, kľučkujú medzi stolmi a robia to tak šikovne, až to vyzerá, že medzi tými stolmi tancujú. Toto sú pre mňa moje "gastronomické kapacity". Kapacitami medzi čašníkmi a nosičmi všetkého možného. O šikovných kuchároch ani nehovorím. Detto. Vykúzliť z ničoho niečo, iba s niečim a pri tom vyzerať, ako keby maľujú niečo farebné a voňavé, to stojí za pozrnosť. To sú moje ďalšie "gastronomické kapacity".

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Fascinuje ma aj "barmanské žonglérstvo". Vyhadzovať, pretáčať a chytať všeliakými možnými spôsobmi lietajúce poháre a popierať tak gravitáciu je pre mňa ako predstavenie kúzelníka. Potom to celé jednoducho vylejú zo "šejkru", má to päť farieb, je to príťažlivé, dajú k tomu jahodu a všetko to má chuť. Jednoducho "bravó!". A popritom tí barmani vyzerajú akoby si vyhadzovali pomaranč. Za takéto čašnícko - barmanské predstavenie, či obsluhovanie by som si aj priplatil. Ten podmieňovací spôsob v mojej predošlej vete nie je náhodny. Nevidel som v živote toho ešte veľa. A keď to takto všetko spojím, tak "smekám" pred takýmito "machrami". Lebo pre mňa tí machri machrami sú. Samozrejme, nečakám, že mi niekde v staničnej reštaurácii bude niekto "mávať" šesť minút poloumytým pohárom pred tvárou, aby mi nalial kofolu, zatiaľ čo ja budem umierať od smädu. Toto všetko som spomenul iba preto, aby som našiel ten protipól, či portiváhu prstu v polievke.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čašníčka s prstom v polievke je suterén "obsluhovačstva". Našťastie tá polievka nebola pre mňa. Celý "lapsus", či "fópa" vygradovalo tým (a v tom je tá "famóznosť"), že tá šikulka nesúc tanier s prstom, ho položila na pri nej stojaci prázdny stôl, ktorý využila ako medzizástavku na olíznutie si namočeného prsta a pokračovala v ceste. Veď doniesť zákazníkovi tanier s prstom zamazaným od polievky, to sa predsa nepatrí! Čosi si zamrmlala (žeby:"..dočerta, takú slanú polievku by som ani zadarmo nechcela!"...?) a tým istým olíznutým prstom pokračovala k nič netušiacemu zákazníkovi. Predpokladám, že ten nešťastník - hladoš si nič nevšimol, lebo čašníčka sa od neho vracala s prázdnými rukami. Misia sa jednoducho vydarila. Chváľabohu! Alebo: Chváľabohu? Fakt neviem. Pozerať sa na tú "šaškárnu" s prstom v polievke mi v tú chvílu prišlo komické. Ale naozaj len v tú chvíľu...

Ivan Tuchyňa

Ivan Tuchyňa

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ľavák a mám vrodenú srdcovú vadu. Ale žijem. A keďže žijem, tak píšem... Zoznam autorových rubrík:  Fejtónovým peromDetský svetSvet okolo mňaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu