reklama

Trojka: vypnúť, alebo nevypnúť?

Keď som bol malý chlapec, čo bolo tak pred dvadsiatimi rokmi, tak som mal jednu malú „úchylku“. Posadil som sa na malú stoličku a pozeral som sa na práčku ako perie. Všetko sa tam točilo. Zastavilo. Točilo. A ja som len čakal, kedy príde koniec. Bol to pre mňa taký môj televízor, v ktorom sa nič neopakovalo. Veci v nej sa pohybovali bez akejkoľvek logiky. Snáď len logiky odstredivej sily. S tou „štátnotelevíznou“ Trojkou je to podobné. Čakáme, kedy sa vypne. Zatiaľ sa stále „točí“...vlastne možno, že kým dopíšem tento, tak už aj dotočila.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Koniec, či NEkoniec Trojky STV je už pomaly mýtus. Naťahovanie žuvačky trvá už nejaký ten piatok a dokonca už aj televízní kábloví operátori operatívne zaraďujú adekvátne náhrady. Aj keď predčasne lebo zatiaľ nebolo treba. Trojka „beží". A som tomu rád. Veď pozrieť si súhrn športu z roku 1983 a vidieť Helenu Fibingerovú ako vrhá guľou 22metrov je naozaj zážitok. Na našich majstrov sveta treba byť hrdý. Preteky mieru detto. Toľko ľudí okolo trate (spomínate si, ako z nás nútene robili „povzbudzovačov" okolo trate? Stačí, keď išla nejaká sprievodná motorka a už sme mávali mávatkami) som odvtedy videl snáď len pri prvej návšteve pápeža na Slovensku. Čo je však naozaj zaujímavé, že tieto archívne kúsky neprepínam. Prečo aj? Športových, prepytujem slovenských, úspechov je ako šafránu a čakať „xy" rokov, kým sa opäť prebojujeme na futbalové majstrovstvá našej zemegule, to ma veru neberie. Aj keď dúfam.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Andrej Miklánek, ktorý stal v roku 2008 pri zrode našej športovej jednotky.. teda Trojky, predčasom povedal, že už vtedy bol tento projekt odsúdený na iba prežívanie, dotovanie, krachovanie a za všetkým boli iba peniaze. Ale mali sme ju. Bola tu. Postupne však oheň dohára, upratovačky sú už možno nastúpené, aby poupratovali kilometre prachu z televíznych poličiek. Viem, že nemám svetoborný nápad ani neponúknem tomuto svetu žiadne televízne perpetuum mobile, ale prečo nezarchívniť celú Trojku? A rozhodne tým nemyslím len šport. Noc v archíve na Dvojke je jasným príkladom toho, ako ukázať ľuďom, čo tu bolo a športovým televíznym nadšencom ponúknuť zábery napríklad na federálnu futbalovú ligu so zaplnenými (!!!!) štadiónmi. Nie som ekonóm, s peniazmi prichádzam do styku len s tými, ktoré si zarobím a moje finančné analýzy začínajú a končia pri zaobstáravaní jedla a ošatenia v našej rodine, ale myslím si, že náklady na prevádzku „takejto" Trojky by boli podstatne menšie, ako prenosy z argentínskej futbalovej ligy. A keď sa to tak nejak celé dá tematicky a okruhovo dohromady, mohol by z toho vzniknúť celkom slušný Retro kanál (slovo kanál je naozaj nevhodné) alebo program, ako adekvátna alternatíva dnešnej Trojky. Netvrdím, že by to našu televíznu ustanovizeň postavilo na nohy, ale keďže Slováci sú povedal by som televízne vzato konzervatívny národ, tak si dovolím tvrdiť, že na základe ohlasov napríklad na Noc v archíve, že by to bola celkom dobrá alternatíva dožívajúcej Trojky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 Hovorí sa, že vyžmýchaný citrón nevyžmýchaš. Je to pravda. S Trojkou a finančnou situáciou okolo STV si dovolím tvrdiť asi to isté. Ale to nie je rozhodne prípad archívu. Detské relácie, filmy, v ktorých vystupujú fakt kvalitní detskí herci, Lasica, Satinský, Filip...no a čo sa budem „ondieť", pozrieť si armádnu reláciu Maják s témou „môj otec pohraničník", je naozaj silný archívny zážitok.

Ivan Tuchyňa

Ivan Tuchyňa

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ľavák a mám vrodenú srdcovú vadu. Ale žijem. A keďže žijem, tak píšem... Zoznam autorových rubrík:  Fejtónovým peromDetský svetSvet okolo mňaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu