reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Ivan Tuchyňa

Ivan Tuchyňa

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ľavák a mám vrodenú srdcovú vadu. Ale žijem. A keďže žijem, tak píšem... Zoznam autorových rubrík:  Fejtónovým peromDetský svetSvet okolo mňaSúkromnéNezaradené

reklama

Detský svet

Absolútne nevhodný typ leta?

Ivan Tuchyňa

Absolútne nevhodný typ leta?

Keď som bol malý chalanisko, prázdninujúci medzi jednotlivými ročníkmi základnej školy - čo bolo asi tak pred 25 rokmi, môj deň začínal tým, že som zapol televízor (normálne ručne - nemali sme tú vychytávku na diaľkové ovládanie) a „na Viedni", alebo ak chcete na „OeReFke" som si ráno o pol deviatej pozrel Tom Jerry-ho. To bol môj jediný kontakt s televízorom počas letných prázdnin. Naozaj. Potom prišli raňajky. Pamätám si mlieko v sáčku s modrým nápisom. Tuším polotučné. Ranné slnko už vtedy prerážalo do detskej izby. Malo to svoje čaro a takto strávené ráno mi dnes príde absolútne nostalgické. Prázdniny „voľakedy" a dnes sú úplne o niečom inom a určite majú čaro aj pre dnešné prázdninuvšie detváky - o tom nepochybujem. No nemôžem sa zbaviť pocitu, že - úplne laicky napísané, si to počasie tento rok rozdelilo akosi neprimerane: toho, čoho malo byť málo a čo k letu nepatrí, bolo veľa a naopak. A ten záver to už nenapravil. A tak mi napadlo: Bolo kedysi iné leto, alebo iné deti?

  • 27. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 527x
  • 3
O detskom speve a namosúrenej pani v autobuse

Ivan Tuchyňa

O detskom speve a namosúrenej pani v autobuse

Hanba - nehanba, Radka - naša štvorročná dcéra si spieva pri každej príležitosti. Len tak sama pre seba. Bez toho aby chcela vzbudzovať pozornosť okolia a zvyšovať si detské ego. Hm, čo si budem nahovárať - nespieva síce intonačne vzato... čisto, ale nešušle pri tom a rozumieť jej každé slovo. Veď taká Bambuľka nám tu tiež vyšušlala veľa piesní a „ľaľa" aké to bolo milené. Že? Čo je však pre mňa dôležité, spev je pre Radku prejavom jej detskej spontánnosti a nenútenej odvahy. A ako sme zistili pri ceste autom, či autobusom aj liekom. A to je pridaná hodnota nad každý falošný tón, ktorých na druhej strane nie je veľa. To však nie je prípad korpulentnej cestujúcej dámy, ktorá Radkin spev doslova v autobuse „zarezala"!

  • 19. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 16 025x
  • 207
reklama
SkryťZatvoriť reklamu