reklama

Z denníčka inšpektora SOZY

Ráno som sa zobudil plný vzrušenia. Bodaj by nie! Veď dnes je Deň matiek. Akoby to bolo, aby som si práve dnes nezainšpektoroval? Skrátka, čaká ma krásny deň. Rozostriem záves na okne. Vonku prší. Ha! Už vidím tie detváky ako sa namiesto zrekonštruovaného námestia, krčia v schátralej miestnej telocvični. Moje vzrušenie stúpa. Ako hovorím, bude to krásny deň...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Do kufríka si balím protokol o vykonanej kontrole. Pre istotu trojmo. Veď, čo keď náhodou? Ešte si skontrolujem pero. Hurá! Píše. Ale pre istotu si zoberiem náhradné. Veď, čo keď náhodou?

 Už po príchode do dediny tu niečo nevonia. Nikde ani noha. No viem presne kde všetci sú... Na telegrafnom stĺpe trhám leták, ktorý: „všetkých pozýva na besiedku ku Dňu matiek. Dnes v telocvični základnej školy o 10. 00 hodine. Ste srdečne vítaní". No, ďakujem za pozvanie. Veď ja im dám! Zadarmo si hudieť na ľudovú nôtu. Moje vzrušenie stúpa geometrickým radom. Mám pocit, že explodujem. Vystupujem z auta a mám pravdu: z telocvične počuť detský spev. Fúj! Zlodeji akýsi! Vchádzam dovnútra a už na prvý pohľad cítim zlodejinu. Miestny detský spevokol priamo predomnou spieva jednu ľudovú za druhou. Vyťahujem protokol - tú bibliu inšpektora prvej kategórie. Od vzrušenia sa mi trasú ruky. Oukej, musím sa ukľudniť. Začínam písať. Prvá kolónka: popis činnosti: Spievanie ľudovej piesne v počte 3 krát. Chvíľu čakám, či ich nebude viac. Ha! Oplatilo sa: Ten chľapčúrik, čoho ledva od zeme vidno, spieva - reprodukovane...,teda cez reproduktory „Páslo dievča pávy". Takže opravujem údaj o počte: Spievanie ľudovej piesne v počte 4 krát. Viac mi netreba. Stačilo mi. Zdvíha sa mi žalúdok. Chce sa mi z toho zvracať. No zrazu, čo to vidím? Veď to chlapčisko má ruky vbok a tancuje!!! Dopĺňam teda do kolonky: spev a tanec. Bóže, to bude pokuta! Toto je také bezdôvodné obohatenie za použitie cudzích hudobných diel že až! Protokol nepustí, chystám sa napísať dátum a všetko pekne podpísať. Ešte sa obzerám okolo seba, že čím by som ešte protokol doplnil. Mám to! Na strope tej barabizne bliká neónka. Takže, diskotéka?! Vpisujem do protokolu: hudba podfarbená svetelnými efektmi. Tanečná zábava načierno.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak a je to! Viac mi netreba...no, vlastne treba. Skúšam kľučky na záchodoch. Zamknuté. No jasné ešte aj toto. Veď ja to tomu starostovi spočítam.

A tak som mu to spočítal. Bez otázok. Na rovinu: „Tu podpíš, lebo uvidíš!" Podpísal. Lebo nechcel uvidieť. Ha, mám to ja ale metódy. Môj otec eštébák by bol na mňa hrdý. Česť jeho pamiatke!

 Večer, po namáhavom dni prichádzam konečne domov. Moje vzrušenie ešte neopadlo. Manželka v sprche...moje vzrušenie znova narastá. Strhám zo seba inšpektorsky oblek a... čo to počujem? Tá naničhodnica si v sprche spieva! Vraj „nebola som veselá od soboty večéééra..." Beriem do ruky protokol a moja inšpekcia pokračuje. No, dnešný deň sa nemohol skončiť lepšie...

Ivan Tuchyňa

Ivan Tuchyňa

Bloger 
  • Počet článkov:  35
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som ľavák a mám vrodenú srdcovú vadu. Ale žijem. A keďže žijem, tak píšem... Zoznam autorových rubrík:  Fejtónovým peromDetský svetSvet okolo mňaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu