Podprahová reklama v spravodajstve Markízy? Žiadny problém

Autor: Ivan Tuchyňa | 11.2.2012 o 14:03 | (upravené 11.2.2012 o 15:01) Karma článku: 14,77 | Prečítané:  4695x

     Doteraz som si tak nejako myslel, že údajne najsledovanejšie spravodajstvo v televízii Markíza je asi jediným reklamou nedotknuteľným programom pôvodnej tvorby. Teda to som si myslel aj o takej predpovedi počasia, ktorá - len tak mimochodom už je azda kratšia ako samotná zvučka, ale to tiež iba do momentu, kedy v lete minulého roku rosnička s úsmevom a „reklamnou nezaujatosťou" zo seba dostala vetu na záver: „...a nezabudnite, že na Mágio pláži sa užiť slnko dá-dá-dáá". Celé samozrejme podfarbené vysoko ilustračnými zábermi na ružové slnečníky spomínanej pláže. No pláž- nepláž, Mágio - neMágio, Rada pre vysielanie a retransmisiu zasadla, pokutovala. Nič platné, veď T- com zaplatí. Tak aký problém? Podprahová facka na diváka však ešte len čakala...

     Minulý týždeň musím uznať, že majstrovsky, Markíza zakomponovala v televíznych novinách čosi podobné, ale o to obludnejšie. Využila fakt, že ceny pohonných hmôt rastú pomaly každým dňom a šikovnosťou jej vlastnou odvysielala „spravodajský" príspevok o tom, ako jazdiť autom v meste čo najšetrnejšie. Potiaľto to je fajn, veď je to aktuálna téma, ktorá zaujíma mnohých. No už pri úvodnom predstavovaní testovacej pani pilotky v jednej (do tohto momentu nemenovanej) automobilky a exkluzívny panoramatický pohľad na nový Wolksvagen UP!, prezradil, že šetrnosť pri jazdení je v tomto príspevku druhoradá. Nasledoval balast o agresívnej jazde v premávke, o podraďovaní, preraďovaní rýchlostných stupňov... a to všetko popretkávané zábermi, vystrihnutými ako z autotestu v motoristickom magazíne. A tak sme diváci dychtiaci po aktuálnom dianí doma a vo svete (ja viem, že nie sme diváci dychtiaci po aktuálnom spravodajstve doma a vo svete) videli nový UP! zo všetkých strán zvonku, asi sedem detailov na palubnú dosku, volant, rýchlostnú páku a všetky moderné vychytávky bratislavskej automobilky. A že toto všetko malo pokračovanie aj tento týždeň, v ktorej sa nevtieravo predstavil trnavský Pegueot ma vlastne už ani neprekvapuje. Schválne: kedy príde na rad KIA?

Jednoducho povedané, diváci televíznych novín (teda minimálne tých sto tisíc, ktorí stihli „olajkovať" televízne noviny na facebook-u a ktorými sa Markíza samozrejme pochválila) sú chtiac-nechtiac zasiahnutí podprahovou reklamou, ktorá je v  podstate hodením slučky na divákovu hlavu a ktorá ho bez rešpektu pritiahne a využije moment, trvajúci hoci aj pár sekúnd. Toľko krát pranierovaná údajná vysoká sledovanosť televíznych novín na Markíze iba zneužíva diváka, z ktorého robí produkt a predmet reklamného záujmu v tom najnevhodnejšom momente a programe. Už nestačia reklamy riadne a jasne oddeľované zvučkami (tak ako to prikazuje zákon)  a rôzne product plecementy. Treba úspešne zničiť aj status objektivity a informácií, ktoré spravodajstvo v akejkoľvek podobe a na ktorejkoľvek televízii určite má. Alebo by malo mať.

     Aby som však všetko uviedol na pravú mieru, v zásade mi príspevky podobného typu nevadia... vlastne nie! Klamem. Vadia! Aj keď napríklad v predpovedi počasia s Jurajom Mokrým som vetu: „... na 99% bude fúkať severozápadný vietor..." bral ako sarkastickú vsuvku spôsobom jemu vlastným.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Stálicou maďarskej politiky na Slovensku je Béla Bugár

Maďarskú menšinu na Slovensku reprezentujú v podstate od roku 1989 tie isté tváre.

KOMENTÁRE

Vyčerpá sa s Ficom III Bugárov kredit?

Most-Híd je taký baleťák na hrane.

TECH

Lysohlávky pomohli pacientom s rakovinou

Látka dokázala odhaliť pacientom nový zmysel života.


Už ste čítali?